گرمی

ourak-yazisi

گرمی

ourak-yazisi

وقتی خانم­­ها خواستگاری می­کنند

 به نظر شما چرا سن ازدواج بالا رفته است؟   چرا فساد بیشتر شده ؟   چرا آمار طلاق بیشتر شده ؟   چرا نرخ بیکاری بالا است؟ چرا جامعه با پیشرفت کندی روبه رو است؟ و صدها چرای دیگر

با توجه به اینکه در دین ما توجه زیادی به وجود زن شده است و زن مایه رحمت برای آقایان است و همچنین در قرآن نیز هیچ یک از مرد و زن بر دیگری ترجیح داده نشده است و بر همه واضح و مبرهن است که کانون و نقطه عطف و پایداری و استحکام خانواده و تربیت فرزندان بر دوش مادران فداکار است.

به نظرم موضوع بحث را دریافتید. آیا تمام این چرا­هایی که در اول متن آمده را نباید در ورود بی رویه خانم­ها به دانشگاه دانست؟

وقتی آمار ورود به دانشگاهها 60به 40 اعلام می­شود،تمام دختران از شدت ذوق از خدا بالی برای پرواز کردن می­خواهند(حتی آنهایی که قبول نشدند) اما افسوس که غافلند که ورود (بی رویه) آنها به دانشگاه و پر کردن صندلی های پسران در دانشگاه در نهایت به صورت غیر مستقیم به ضرر آنها خواهد بود.

از یک طرف دختری به دانشگاه وارد می­شود­ و از طرف دیگرپسری به سربازی میرود، و وقتی که بعد از چندسال اختلافات تحصیلاتی بوجود می­آید، در نتیجه همان مشکلاتی پیش می آید که در بالا ذکر شد و با طی این شرایط، دیگر خانم ها باید شریک زندگی شان را انتخاب کنند و این یعنی نفی قوانین دین و شرع و نیازهای طبیعی بشر.

آیا به نظر شما بهره وری و کارایی خانم ها با اقایان یکی است؟ مثلا خانمی میتواند 8 ساعت مفید کار کند؟

بر فرض که توانست. اگر مادر یک خانواده 8 ساعت بیرون از خانه باشد آیا دیگر زمانی باقی می ماند برای تربیت فرزندان و خانه داری کردن و رسیدن به همسر؟؟  آیا اصلا بعد از 8 ساعت کار، توانی هم در او باقی می­ماند؟

با توجه به اینکه عشق به مادر شدن از عشق به پدر شدن صدها برابر بیشتر است،ای خواهر گرامی آیا آنقدر به تحصیل کردن علاقه مندی که حاضرهستی قید تشکیل خانواده ومادر بودن را بزنی؟

و سوال آخر اینکه آیا نیاز جامعه ما تحصیلات خانم هایی در رشته های مکانیک ،معدن ،معماری ، راه و ساختمان، کشاورزی و ... است؟ یا الگو برداری از زندگی بزرگان دینی مان؟

در پایان لازم میدانم به عرض برسانم که از مطالب فوق سوء برداشت نشود همانگونه که ذکر شد در احادیث و قرآن هیچ محدودیتی برای فعالیت خانم­ها ذکر نشده است (اصلا به نظربنده به خاطر اینکه سوره ای در قرآن به نام زنان اختصاص داده شده و برای مردان هیچ سوره ای  نیست، زنان در جهاتی برتر از مردها هستند) وهیچ انسان عاقلی مخالف درس خواندن یا کار کردن خانمها نیست ،بحث بنده تعدیل ورود به دانشگاهها است.

نویسنده:توحید ناصری

نظرات 1 + ارسال نظر
امیرحسین سه‌شنبه 13 مرداد 1388 ساعت 01:28

اوت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد